1 marca 2017

Co robimy?

Fundacja realizuje projekty w myśl dewizy:

Właściwe Projekty z Wrażliwymi Ludźmi.

Nasze projekty społecznie dodatnie, edukacyjne, wynikają z tego, że: skoro edukacja nie interesowała się biznesem, to biznes, zainteresował się edukacją. A konkretnie: edukacją przyszłości. 

Liceum Ogólnokształcące LIFESKILLS Nr 1 w Warszawie (od 2016 roku)

Wrażliwi na niejednoznaczne zjawiska, jakimi są: nadmiar dobrobytu, nieobecność w codzienności, wewnętrzna pustka, romantyczna powierzchowność w decyzjach i jednoczesna presja na wynik, a do tego, wysoka nadwrażliwość młodego pokolenia, zdecydowaliśmy stworzyć niepubliczne, prywatne Liceum Ogólnokształcące LifeSkills Nr 1. Szkołę z założenia antyrankingową?

Program Liceum i forma jego funkcjonowania, wychodzi na przeciw wrażliwości młodego pokolenia, a swym charakterem, zapewnia potrzebne obecnie, zasady oraz wartości, zaszyte m.in. w takich elementach programowych jak: aktywizm i projekty społeczne; uważność na emocje w swoich wyborach; tworzenie & autorstwo w edukacji projektowej; właścicielstwo w projektowaniu produktów, usług, reguł, społeczności i rynków, które jeszcze nie istnieją. Chodzi nam o wsparcie kluczowego projektu, jakim jest „Moje Życie” każdego młodego człowieka i zaszczepienie u niego zalążków/sprawności (autorski program edukacji projektowej LifeSkills) użytecznych życiowo dla rozwoju kompetencji XXI-go wieku.

Fundacja i Liceum LifeSkills, zapewniają profesjonalną i twórczą przestrzeń dla pedagogów oraz inspiratorów, którzy wdrażają „inspirujący model” edukacji projektowej, w jakim kompetencje użyteczne życiowo LifeSkills odgrywają wespół z użytecznością społeczną, kluczową rolę. Stawiamy na edukację projektową, za którą odpowiadają uczniowie i rodzice, zaś zespół pedagogiczny, doświetla indywidualny proces dojrzewania: przez samodzielność w nauce, pracy, rozwoju do bycia szczęśliwym w życiu na własny rachunek.

Istotne cele statutowe Fundacji LifeSkills:

  • wdrażania programów poszerzających podstawy programowe w edukacji publicznej i niepublicznej o kompetencje, umiejętności praktyczne, niezbędne w życiu codziennym i karierze zawodowej,
  • wdrażania nowoczesnych, krajowych i światowych form edukacji ? w tym diagnostyki potrzeb edukacyjnych ? oraz pozyskiwania środków, zasobów i licencji krajowych i zagranicznych,
  • integrowania formalnej ścieżki kształcenia z aktualnymi wymogami rynku pracy i doradztwa w tym zakresie,
  • podnoszenia umiejętności: wykorzystania aparatu matematycznego; współdziałania zespołowego i komunikacji międzyludzkiej; przenikliwego myślenia oraz przywództwa,
  • rozwijania kapitału intelektualnego rodziny,
  • rozwijania kapitału relacyjnego i tworzenia środowiska dla projektów zawodowych,
  • wspierania i promowania samodoskonalenia, podnoszenia wiedzy i rozwijania kwalifikacji w ochronie zdrowia oraz innych zawodach wymagających kształcenia ustawicznego,
  • opracowywania, budowania oraz wspierania projektów sidowych, start-upowych i badawczych,
  • kreowania atmosfery do rozwoju intelektualnego oraz popularyzowania idei udziału w stażach, praktykach i wolontariatach,

Przeczytaj Statut Fundacji LifeSkills

Sprawdź nasze najnowsze wpisy