KRÓL SCENY MENTORÓW – ROBERT KROOL

Robert Krool – laureat tegorocznego wyróżnienia redakcji Businessman.pl – Master Mentor, jeden z najbardziej wpływowych i dyskretnych mentorów w naszej części świata – mówi o tym, dlaczego coaching to zajęcie luksusowe. Poniżej znajduje się fragment artykułu, a całość dostępna w najnowszym numerze Businessman.pl, który już od dzisiaj dostępny w sprzedaży. Zapraszamy!

COACHING TO ZAJĘCIE LUKSUSOWE

Obserwujemy nadprodukcję „guru”, a mnóstwo osób ogłasza się w mediach społecznościowych, na wirtualnych scenach oraz w publikacjach elektronicznych. Dlatego pogubiony, zapracowany przedsiębiorca czy decydent ma problem w odróżnieniu mistrzostwa od objawienia tzw. snu wariata.

Jak wygląda polski rynek szkoleń biznesowych?

Obserwacja współczesnej ekonomii „nabyj-użyj-wyrzuć” doprowadziła wiele ośrodków badawczych i edukacyjnych do zatrzymania się nad zjawiskami bezwiednego oszustwa oraz marnotrawienia energii odbiorców, ale i kreacji nadawców na tzw. śmieciowy marketing. Aktualnie rzucają się nam w oczy już nie tylko skutki zaśmiecania nas zbędnymi słowami, szkoleniami, ale także towarami, i ich licznymi kapłanami, jak również zaczynamy dostrzegać – skrywane przez kilka dekad – przyczyny tych zagrożeń dla naszej przyszłości. Są to: brak umiejętności długofalowego myślenia i analizy konsekwencji po stronie decydentek i decydentów oraz brak poczucia wspólnoty i solidarności ludzkiej u blisko połowy społeczeństwa.

Dla kogoś, kto zajmuje się zawodowo mentoringiem to chyba jednak wymarzona sytuacja?

Przekładając ten brak kompetencji i też wadę w postawie, można odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z co raz bardziej popsutym światem i bezradnym rozglądaniem się za nie do końca oczywistym „serwisantem” dla tej usterki.Zdaje się niestety, że nie mamy za dużo szkoleń biznesowych z tych dwóch ww. dziedzin, a jeśli już, to są one niszowe lub traktowane jako cuda na kiju. Być może niebawem – mam taką nadzieję i czynię w tym kierunku starania – nastanie moda na nie, podobnie jak z coachingiem, przywództwem i uważnością. Te trzy tematy zostały tak zdewaluowane w ciągu minionych 15 lat, że pozostał im już tylko śmieciowy on-line.

… ciąg dalszy w najnowszym numerze Businessman.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź nasze najnowsze wpisy