Liceum LifeSkills to szkoła, która daje swobodę szczególnie tym osobom, które wiedzą w jakim kierunku chcą się rozwijać. Osoby bierne i chcące nauczyć się działania nie skorzystają – ich oczekiwania, że ktoś ich tego nauczy będą niespełnione.
- Mówczyni/mówca
- Inspiratorka/inspirator – stymulatorzy działania
- Dusze wrażliwe artystycznie
- Unikalne pasje – wyjątkowe osobowości
- Pożeracze wiedzy
- Wolontariuszki i społecznicy zrównoważonego rozwoju
- Inżynierowie wirtualu i androidów
Mówczyni/mówca – profesje występujące publicznie – w naszej szkole odnajdą się zarówno osoby, które chcą przełamać strach przed wystąpieniami oraz osoby, które już potrafią wypowiedzieć się na wybrany temat, a w sztuce dyskusji, argumentacji – na żywo lub przed kamerami – czują się jak przysłowiowa ryba w wodzie.
Przestrzenie realizacji:
- 10 wystąpień w ciągu 4 lat (siedem po polsku i trzy po angielsku)
- Konsultacje zarówno treści jak i formy każdego wystąpienia
- Starsi uczniowie zostają mentorami dla młodszych
- Ćwiczenie argumentacji
- Debaty oxfordzkie
- Możliwość zaprezentowania wszystkim swojego talentu oratorskiego podczas wielu edycji Mów Użytecznych, a także spotkania i porozmawiania z rzeczoznawcami z różnych branż, by omówić wyniki swoich wystąpień
Inspiratorka/inspirator – stymulatorzy działania – profesje inspirujące i organizujące wykonawstwo – osoby zaangażowane, chętne do działania, lubiące organizować inspirujące spotkania. Łączą cechy duszy towarzystwa i umiejętności planowania oraz zarządzania projektami społecznymi, edukacyjnymi lub nawet biznesowymi.
Przestrzenie realizacji:
- Możliwość realizowania swoich pomysłów przy wsparciu kadry
- Działalność w Samorządzie Uczniowskim
- Lekcje w terenie podczas kulturalno-historycznych piątków
- Doroczne eventy: Piknik, Mowy Użyteczne, Zielona i Biała Szkoła, Noc Filmowa, Studniówka, spotkania z gośćmi,
- Projekty uczniowskie – Sprawności 2030,
- Akcje charytatywne
Dusze wrażliwe artystycznie – profesje wysoce wrażliwe na kreację, kulturę i sztukę – w Liceum LifeSkills odnajdą się osoby o wysokiej wrażliwości, ponieważ otaczamy naszych uczniów dużą troską.
Przestrzenie realizacji:
- Wsparcie zespołu psychologów i pedagogów
- Zajęcia artystyczne i stymulujące kreację
- Psychoedukacja, arteterapia
- Koło psychologiczne,
- Wsparcie dla osób z orzeczeniami
- Kameralność szkoły, która ułatwia zauważenie trudności, oceny z zaangażowania, które często wskazują na stan psychiczny i problemy uczniów
Unikalne pasje – wyjątkowe osobowości – profesje poszukujące mocnych wyzwań – lubimy tych, dla których egzamin maturalny to tylko dodatek. W szkole uczą się osoby, które specjalizują się w jakiejś dziedzinie – np. sportowcy, artyści, muzycy. Tacy uczniowie mogą realizować plan bazowy z przedmiotów ogólnych i przygotowania do matury, a jednocześnie spełniać się w swojej dyscyplinie.
Przestrzenie realizacji:
- Możliwość indywidualnej ścieżki
- Indywidualny grafik
- Dzielenie się swoimi pasjami ze społecznością szkoły
Pożeracze wiedzy – profesje projektów naukowych – nasze liceum jest dla osób, które budzą podziw swoją wiedzą i znajomością ciekawostek z różnych dziedzin.
Przestrzenie realizacji:
- Ścieżka medyczna (fakultety z chemii, biologii i matematyki rozszerzonej)
- Kurs Sikory w klasie 3 i 4, przygotowujący do matury z chemii i biologii
- Wyjścia do laboratoriów
- Ratownictwo medyczne i pierwsza pomoc
- Zajęcia przyrodnicze podczas wycieczek szkolnych
Wolontariuszki i społecznicy zrównoważonego rozwoju – profesje prospołeczne i NGO-sów – lubimy osoby, które angażują się w akcje charytatywne i dzielą się swoimi talentami z innymi pomagając tym, którzy potrzebują wsparcia
Przestrzenie realizacji:
- Możliwość realizowania swoich pomysłów przy wsparciu kadry
- Projekty uczniowskie w ramach Sprawności 2030
- Projekty charytatywne
Inżynierowie wirtualu i androidów – profesje projektów z obszaru sztucznej inteligencji – dyskutujemy o rozwiązaniach problemów dotyczących niedalekiej przyszłości. Dzięki nowoczesnym technologiom i sztucznej inteligencji świat zmienia się w niesamowicie szybkim tempie, a to wymaga szybkiej adaptacji społeczeństwa. Nazwa naszej szkoły jest wiążąca, więc dbamy o poinformowanie uczniów o zmianach jakie czekają naszą rzeczywistość oraz przygotowanie ich do tych zmian szczególnie w zakresie rozwoju technologii.
Przestrzenie realizacji:
- Zajęcia ze sztucznej inteligencji
- Udział w projektach związanych z nowymi technologiami